Karriär

Välkommen till PiLs karriärssida!

Söker du sommarjobb, extrajobb eller heltidsjobb? Eller är du mer intresserad av ett internship eller traineeprogram? Personalvetare i Lund arbetar ständigt för en nära kontakt med näringslivet och här på vår karriärsida lägger vi ut annonser som riktar sig mot PA-studenter. Håll dig uppdaterad på sidan så att du inte missar ditt drömjobb!

Om  ni är intresserade av att annonsera via PiL, skicka ett mail till kommunikation@personalvetareilund.se så berättar vi mer!

 
 
 

Praktikplats våren 2018 på internationellt företag!

Praktik våren 2018

Publicerat den 20 november 2017

Är du nyfiken på omsätta teori till praktik och lära dig mer om hur det är att arbeta med HR i en affärsdriven organisation? Då är Diab rätt praktikplats för dig!

Diabs HR-team är en liten avdelning i en global koncern, vilket ger dig insyn i vad det innebär att jobba med HR-frågor ur ett internationellt perspektiv. Som praktikant hos oss kommer du få administrera och uppdatera policys och processer inom HR-området. Du kommer även att vara delaktig i framtagandet av material till vår e-learning plattform ”Diab Smarter”.

Vi söker dig som läser PA-programmet och har praktik under våren 2018. För att trivas hos oss tror vi att det är viktigt att du är självgående, vågar ta eget ansvar för dina uppgifter och är kommunikativ. Vårt koncernspråk är engelska, varför det är bra om du känner dig bekväm med att kommunicera på engelska i både tal och skrift.

Vi erbjuder dig en spännande praktikplats som ger dig insyn i vad det innebär att arbeta med HR-frågor i en global koncern. Placering är på Diabs kontor i centrala Helsingborg.

För mer information kontaktat:
Linda Aspqvist, Group HR Advisor
Telefon: 076-882 29 07
E-mail linda.aspqvist@se.diabgroup.com

Karriär
 
 
 

JYSK söker tillfällig HR-assistent!

HR-assistent tillfällig anställning ca 40% till Huvudkontoret i Arlöv

Publicerat den 14 november 2017

Är du villig att ge det där lilla extra för att prestera på topp? Drivs du av att arbeta i en kreativ miljö med utmanande uppgifter? Då är du den vi söker! JYSK Sveriges HR team behöver förstärkas med en HR assistent som vid sidan av sina studier vill utmanas och lära av praktiskt HR arbete.


Du ges möjligheter och…

• Administrerar, publicerar och förbättrar annonser
• Deltar i att marknadsföra JYSK som arbetsgivare
• Genomför kandidaturval samt håller telefonintervjuer
• Översätter presentationer och utbildningsmaterial från engelska
• Sänder tester till våra kandidater
• Underlättar enklare uppgifter för våra HR Business Partners, Butikschefer och Distriktschefer


Ta tillvara på detta tillfälle att bli en del av JYSK och vår HR avdelning samtidigt som du läser PA programmet eller liknande. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Arlöv. För mer information är du välkommen att kontakt: HR Support Amanda Olsson aol@jysk.com. Tjänsten är en tillfällig anställning på ca 40 % med introduktionsstart 1 februari 2018.


Du ansöker om tjänsten HÄR!

 

Karriär
 
 
 

HR-Administratör sökes!

Bolaget ProMeister Solutions är en del av Mekonomen Group. Promeister Solutions utvecklar och levererar lösningar till gruppens verkstäder däribland teknisk support, affärssystem, rekrytering och bemanning, samt tekniska utbildningar via Promeister Academy.

Till vår rekryteringssatsning söker vi nu en HR-administratör som får möjligheten att arbeta med bolagets rekryteringssatsning. Din uppgift är att driva och hålla ihop rekryteringsprocessen av mekaniker till gruppens verkstäder däribland varumärkena; Mekonomen, MECA, BilXtra, MekoPartner och Speedy. För att lyckas är det viktigt att ha en tät kontakt med kandidater och på ett professionellt sätt säkerställa en god kandidatupplevelse.

Du kommer arbeta med att:

  • Skriva och publicera annonser
  • Ta emot ansökningar samt hantera kandidater i rekryteringssystemet Jobylon
  • Hantera urval
  • Hålla första intervjuer
  • Tilldela kandidater kompetenstest samt följa upp
  • Utforma kandidatpresentationer
  • Hålla tät dialog med de rekryterande verkstäderna och aktuella kandidaterna

Detta är en perfekt möjlighet för dig som vill prova på ett operativt HR arbete inom rekrytering. Du kommer att vara värdefull för att rekryteringsprocessen ska bli lyckosam. Det är viktigt att du har en god struktur på ditt arbete då vi kommer vara flera som hjälps åt. Likväl är din sociala förmåga betydelsefull – att du håller en god relation med medarbetare internt såväl som med våra kunder är avgörande för att lyckas väl med rekryteringarna. Erfarenhet inom administration och vana att strukturera upp och underlätta ditt egna arbete genom ständiga förbättringar är en fördel.

Du är social och utåtriktad, har lätt för att skapa förtroendefulla relationer, är lyhörd och har samtidigt en stark drivkraft i att supportera. Du gillar att agera nu och ser en kunds förfrågan som en spännande utmaning att lösas. Viktiga egenskaper är strukturerad och noggrann där du tycker om detaljer, men även ser till helheten. Du är serviceminded, motiverar andra med ditt positiva tänk och har lätt för att finna olika lösningar samt slutföra dina uppgifter. Du bör vara kommunikativ och ha lätt för att uttrycka dig på svenska och engelska i både tal och skrift. Har du tidigare erfarenhet från en administrativ roll eller motsvarande så är detta meriterande.

Då detta är en ny satsning inom Mekonomen Group är omfattningen av arbetet ännu något oklart. Detta är en deltidstjänst och omfattningen kommer att utformas längre fram, men tanken är att arbetet ska kunna hanteras parallellt med studierna. Vi ser att du som söker bör vara i slutet av din PA utbildning. Du sitter placerad på ett av gruppens huvudkontor i Malmö. Vid eventuella frågor kontakta Margareta Krusell, 0701-83 99 84, margareta.krusell@promeister.com .

Ansökan sker via http://www.meca.se/Om~MECA/Jobb.aspx Urval sker löpande och positionen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!

Karriär
 
 
 

ÅF söker driven student med sikte på karriär inom IT och rekrytering!

ÅF söker driven student med sikte på karriär inom IT och rekrytering! 

Publicerat den 11 november 2017

Nu söker vi dig som vill kickstarta din karriär inom rekrytering och search till vårt team på ÅF i Malmö! Vi erbjuder dig en möjlighet att kombinera dina studier inom HR eller IT/systemvetenskap med en flexibel deltidstjänst, som innebär 1–2 dagars arbete i veckan, för vårt teknikområde IT Solutions.

Rollen innebär att du kommer stötta teamet i det dagliga rekryteringsarbetet med fokus på search. Du kommer i möten med chefer och rekryterare få en förståelse för tekniska profiler och tillsammans med oss lära dig hantverket i search samt att kontakta och attrahera rätt kandidater till rätt tjänst.

Du kommer bli en guru på att searcha på LinkedIn och genom vårt dagliga samarbete få en förståelse för hur rekrytering kan fungera på ett av Sveriges mest uppskattade konsultbolag. Förutom detta kommer du på sikt steg för steg att kunna ta dig an flera delar av rekryteringsprocessen såsom annonsskrivning, selektering och referenstagning.

Låter det som en spännande möjlighet för dig? Sök tjänsten redan idag då vi arbetar med ett löpande urval!

Läs mer om tjänsten och hur man ansöker HÄR!

Karriär
 
 
 

inRiver söker HR-assistent till huvudkontoret i Malmö!

inRiver söker HR-assistent till huvudkontoret i Malmö!

Publicerat den 6 november 2017

Vill du arbeta med marknadsledande lösningar, senaste teknologin och tillsammans med drivna, dedikerade och kompetenta människor? Är du en social och strukturerad student med ett stort intresse för rekrytering? Då kanske du är personen vi letar efter!

inRiver grundades 2007 och är idag ett välkänt, prisbelönat och snabbt växande företag inom Product Information Management. På inRiver drivs vi av företagets värderingar och jobbar i en entreprenörsanda.

inRiver letar nu efter en Talent Assistant till sitt Talent-team på huvudkontoret i Malmö. Teamet består idag av bland annat en Talent Generalist. Den huvudsakliga arbetsuppgiften är att hjälpa ”the Talent Generalist” i rekryteringsprocessen med fokus på den administrativa biten. Tjänsten är ett flexibelt extrajobb vid sidan om studierna och förutsätter att man kan jobba 1–2 dagar i veckan. inRiver har ett stort fokus på sin globala rekrytering vilket innebär att du kommer ha en viktig roll inom företaget.

Läs mer om tjänsten och hur man söker HÄR! 

Karriär
 
 
 

Humana söker en praktikant till vårterminen 2018!

Humana söker en praktikant till vårterminen 2018!
Publicerat den 3 oktober 2017

Vill du utvecklas inom HR-området och samtidigt brinner för att ge god service? Sök då praktikplats hos Humana vårterminen 2018!

Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans och individ- och familjeomsorg. De är en kvalitetsaktör inom äldreomsorg och LSS-boenden samt har skola för elever med funktionsnedsättning. Humana har 15 000 medarbetare i Sverige, Norge och Finland som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv.

Årligen anställer Humana nya medarbetare med utbildning inom personal- eller beteendevetenskap. Som kund- och assistentansvarig är du samordnare för personlig assistans och i dina uppgifter ingår: rekrytering, arbetsmiljöfrågor, konflikthantering, förhandlingar med fackliga ombud, uppsägningar och rehabiliteringsfrågor. En väldigt bred roll som gör att man på kort tid utvecklas mycket inom HR-området.

Är du intresserad av att göra din praktik och eventuellt ex-jobb hos Humana så hör av dig direkt till Liza på liza.flemmegardsell@humana.se

Läs mer om Humana på deras hemsida!

 

Samarbetspartners