Karriär
Välkommen till PiLs karriärssida!
Söker du sommarjobb, extrajobb eller heltidsjobb? Eller är du mer intresserad av ett internship eller traineeprogram? Personalvetare i Lund arbetar ständigt för en nära kontakt med näringslivet och här på vår karriärsida lägger vi ut annonser som riktar sig mot PA-studenter. Håll dig uppdaterad på sidan så att du inte missar ditt drömjobb!
Om ni är intresserade av att annonsera via PiL, skicka ett mail till kommunikation@personalvetareilund.se så berättar vi mer!

Logent i Bjuv söker nu 2 st. Junior HR Generalister
Publicerad: 2023-05-17
Om Logent
Vi tar hand om våra anställda och erbjuder alla medarbetare trygga anställningsförhållanden och marknadsmässiga löner. Vi finns på ett 30-tal orter i Sverige och vi ser gärna att våra anställda utvecklas inom koncernen. Resan som anställd kan börja på olika orter i olika delar av vårt bolag där vi nu 2023 är ca 3000 anställda i Sverige, Norge, Danmark och Nederländerna. Kom ombord du också, det blir en rolig resa!
Logent i Bjuv har driftansvaret för vår kund HelloFresh som är den ledande aktören inom Matkassar i Sverige.
Logent har ca 1 200 medarbetare på anläggningen i Bjuv och är en av nordvästra Skånes största arbetsgivare.
HelloFresh kommer från och med den 1 november 2023 ta över verksamheten genom en så kallad Verksamhetsövergång. I arbetet med detta kommer Logent behöva förstärka vår HR-avdelning.
HR-avdelningen består av 4 st. HR Admin, 2 st. HRBP, 1 H&S Manager samt 1 HR Manager.
Din roll
I din roll kommer du stötta HR-avdelningen i diverse HR-relaterade frågor, främst arbeta tillsammans med våra 2 Sr HRBP, men också med HR chef och HR Admin teamet.
Den här rollen är en möjlighet att gå med i ett professionellt HR-team inom en stor verksamhet och bygga upp dina förmågor om du nyligen avslutat din universitetsexamen.
Uppgifter och ansvar
Ge stöd och delta i team som hanterar anställningslagstiftning, HR-system, praxis och procedurer samt generellt aktivt deltaga i diverse arbetsuppgifter inom HR-avdelningen samt fungera som kontaktpunkt för grundläggande hantering av HR-relaterade frågor.
Formella kvalifikationer och erfarenhet
- Relevant högskoleutbildning, Personal- och arbetslivs programmet (PA-programmet)
- Erfarenhet från kontorsmiljö eller inom en HR-funktion är meriterande
- Likvärdig kombination av utbildning, träning och erfarenhet
- God kunskap om lokal och relevant arbetslagstiftning
- Vi kräver att du kan kommunicera flytande på engelska och svenska
- Utmärkta datorvana, inklusive Microsoft Office-applikationer
Specifika färdigheter och förmågor
- Goda problemlösnings-, omdömes- och beslutsförmåga
- Mycket hög grad av diskretion och sekretess
- Stark uppmärksamhet på detaljer
- Förmåga att multi-task, prioritera, organisera och hantera projekt
- Förmåga att etablera och upprätthålla effektiva och förtroendefulla arbetsrelationer med medarbetare och chefer.
Plats
Rollerna är baserad i på vår anläggning i Bjuv, Sverige och du kommer att rapportera till HR-chefen för Logent i Bjuv. (Det kommer krävas att man arbetar i stort sett till 100% på plats i Bjuv).
Tjänsterna är tidsbegränsade och beräknas pågå 2–3 månader, med start i början av Juni.
Vänligen sänd din ansökan till HR-chef Jonas Kling på jonas.kling@logent.se.
Tel: 0706 – 447148 Vi kommer att starta processen omgående så vi vill att du skickar in din ansökan snarast möjligt, dock senast den 26/5 2023.

HR Assistant
Publicerad: 2023-04-26
General information
Since 1985, Element Logic® has been optimizing warehouse performance. We are the world’s first, and largest AutoStore®partner. In 2022 Element Logic acquired SDI, making us one of the largest system integrators in the world. Our industry is experiencing continued double digital growth towards 2025. Growth is driven by strong underlying fundamentals as performance requirements and cost increasingly put manual operations under pressure, while demand for e-commerce continues to increase exponentially. Element Logic continues to grow, and we therefore need more skilled and committed people on our global journey. If you want to work in a company with high competence, with the vision to make our customers’ warehouses the most efficient in the world, this is the place to be! The company operates in an industry driven by the e-commerce trend and the ever-increasing need for automation and is extremely well positioned for the future. Element Logic’s HR organization (People & Culture) is currently in an exciting phase of growth and development, and we are seeking driven HR Assistants to join our team. We are looking for you that during your studies is interested in working on an hourly basis 1-2 days/week and is inspired to get to know the HR area in practice. As an HR Assistant, you will report to the HR Operations Manager and have the unique opportunity to work both locally and internationally, supporting our organization across Europe. You will be the first point of contact for our employees in different HR-related areas and will play a crucial role in supporting your HR colleagues in our growth journey as well as developing your own professional HR skills and career.
Role Student worker within HR
- Job Title: Student worker within Human Resource department
- Salary level: Hourly
- Location: Mobilvägen 8, 223 62, Lund
- Department: People & Culture Europe Operations
- Organisation: Element Logic AB
- Reporting to: HR Operations Manager
- Responsible for: HR related tasks
Purpose of the role
The purpose of the role is to be a part of our HR Operations team and support our employees as a 1st point of contact, in various tasks in our different HR areas In the longer term, we wish to build relations with students for potential recruitment off full-time positions when needed and desire.
Duties and Responsibilities
- Administering documentation connected to the employee, such as employment contracts, HR master data and system updates and other tasks regarding leave applications, time reporting.
- Providing support and solving cases through our internal HR ticket system, on email, via phone, or face-to-face. Serving like a first-line function for Element Logic in Europe.
- Through our HR system support the organization as well as the HR team. Compiling reports and updating our HR master data.
- Offering support in employer branding-related tasks and collaborations with universities and students.
- Assisting the people & culture department as needed.
Competence Areas and Personal Characteristics
- We would like you to be a student on the PA program (personnel and the working life program) and have full-time studies leading to a bachelor’s or master’s degree in HR.
- You will have an international role in a global company. The organizational language is English, and it is important that you are fluent in English, both spoken and written.
- As you will have some administrative tasks connected to HR master data and systems, it is important that you are very thorough and organized. It is also an advantage if you have a good understanding of HR systems and Microsoft Office.
- You communicate in a professional manner. You are service-oriented, responsible, and pleasant in your exchanges with personnel.
Administrative Responsibilities
- First line HR. Answer questions, provide handbooks, policies, forms and procedures for employees and managers.
- Write first draft of employment contract.
- Register new employees and update existing ones in the HR system, ERP system, LMS (learning management system), Egencia (travel booking system) and have a close dialogue with the IT- and payroll department regarding personnel.
- Administer over workflows (digitalized and manual HR processes, such as on and off boarding).
- Plan and attend employer branding events such as labour market days at universities, for example ARKAD.
För att ansöka om tjänsten maila CV och personligtbrev till: olivia.olsson@elementlogic.se