Karriär

Välkommen till PiLs karriärssida!

Söker du sommarjobb, extrajobb eller heltidsjobb? Eller är du mer intresserad av ett internship eller traineeprogram? Personalvetare i Lund arbetar ständigt för en nära kontakt med näringslivet och här på vår karriärsida lägger vi ut annonser som riktar sig mot PA-studenter. Håll dig uppdaterad på sidan så att du inte missar ditt drömjobb!

Om  ni är intresserade av att annonsera via PiL, skicka ett mail till kommunikation@personalvetareilund.se så berättar vi mer!

Karriär
 
 
 

Staffing Service Assistant

Publicerad: 2021-11-25

Om tjänsten

Så här beskriver en av våra Staffing Service Assistants på Malmökontoret, sin roll:

”Det finns nog inget jag är så glad över som att jag sökte rollen som SSA för drygt två år sedan! Att arbeta som SSA vid sidan av studierna har gett mig så mycket mer än extra pengar in i studentbudgeten. Man lär sig något nytt varje dag genom att jobba med människor, och att man samtidigt gör det i ett team tillsammans med grymma kollegor gör inte saken sämre. Att ha daglig kommunikation med kunder, kollegor och konsulter gör rollen varierande och inte minst rolig, samtidigt som man konstant utvecklas på flera plan och får mycket eget ansvar vilket är spännande. Om du vill utvecklas och lära dig mer om bemanning- och konsultbranschen i en trivsam arbetsmiljö med härliga kollegor, är det här rollen för dig!”

Ditt team och ansvarsområde

I rollen som Staffing Service Assistant kommer du att tillhöra ett team som arbetar med våra studentpooler och bemannar för några av våra största kunder. Det är en roll med mycket eget ansvar där du direkt ser resultatet av ditt arbete. Även om mycket arbete sker självständigt är du tillsammans med teamet engagerad i era gemensamma mål, resultat och studentpoolernas fortsatta utveckling och tillväxt.

Din chef och din utveckling

Din chef arbetar som Staffing Service Manager. I dialog med din närmsta chef planerar ni dina arbetstider utifrån kontorets behov. Vi har valt att ha operativa chefer för att du ska få bästa stöd i din roll. Vi har ett dedikerat utvecklingsprogram där du i din roll som Staffing Service Assistant har en tydlig utvecklingsplan på årsbasis för att utveckla dina förmågor och vässa dina kompetenser. Vårt utbildningsprogram heter Career Steps och programmet följs upp löpande av din chef.

Arbetsuppgifter

  • Ansvara för bemanning av befintliga konsulter utifrån våra kunders behov
  • Arbeta proaktivt tillsammans med kund för att planera behov framåt och kartlägga konsulters tillgänglighet.
  • Boka in personal och lösa schemaluckor vid sjukanmälningar, avhopp samt förseningar av konsulter.
  • Ansvara för ett antal kundpooler. I det ingår att tillsammans med ansvarig Consultant Manager och Account Manager utveckla affären genom att följa upp poolerna samt initiera och utföra åtgärder för att nå fullständigt nöjda kunder och konsulter.
  • Arbeta med dokumentation över aktiviteter som rör poolerna för att säkerställa kvalitativa processer internt.

Vi söker dig som har följande kompetenser:

  • Problemlösande
  • Strukturerad
  • Serviceinriktad
  • Självgående
  • Kommunikativ

Vad behöver du för erfarenhet?

  • Är student och tar examen tidigast VT23, gärna inom personal, ekonomi eller liknande. Eftersom vi ser långsiktigt på denna tjänst är det också ett krav att du inte åker på utlandstermin innan dess.
  • Har tidigare erfarenhet av service och kundkontakt.
  • Talar och skriver obehindrat på svenska och har en god engelska, eftersom arbetsuppgifterna innebär mycket kontakter med kunder och konsulten på båda språken.

Tjänsten sökes via https://career.academicwork.se/jobs/1444713-staffing-service-assistant 

 

Karriär
 
 
 

Recruitment Coordinator med ett brinnande intresse för näringslivet

Publicerad: 2021-11-02

Amrop Sweden is growing – Are you our next Recruitment Coordinator?

Amrop is one of the world’s largest global executive search partnerships with over 60 offices in 45 countries.

Over the course of the last 30 years, we have served clients across all industries in Sweden and come to be one of the highest ranked and trusted advisors in the market with offices in Stockholm, Gothenburg, and Malmö. We are now looking to further strengthen our team and looking for a Recruitment Coordinator to join our Stockholm office.

 

Who are we?

  • Amrop is a well-known and respected player in the Swedish and Nordic business industry with a strong ambition to continue to grow together with our clients

  • Our core business spans across three areas; Executive Search, Board Services and Leadership Advisory, within which we serve clients across all sectors and functions focusing on the C-suite

  • We are a team of positive, relationship oriented and collaborative individuals with collated experience from diverse business backgrounds who strive to always combine professionalism with strong relations with clients and candidates, as well as internally

  • Our culture is non-hierarchical and characterized by transparency, hard work, teamwork and having fun!

    Being a Recruitment Coordinator at Amrop

    As a recruitment coordinator at Amrop, you’ll get insight into the Executive Search industry and the Nordic business environment and its leaders. The role offers a great opportunity to build a foundation for further advancement within Executive Search and Leadership Advisory.

  • The coordinator role is diverse, and responsibilities spans across all stages of our process. You will support our research teams and partners in Stockholm in their daily work.

  • The role is both relationship building and context driven as you are expected to develop understanding of different sectors, functions and Amrop service lines

  • The role demands taking responsibility for timely deliveries, proactiveness and strong interpersonal skills.

    Are you the one we are looking for?

    We believe you are an ambitious and curious individual with a genuine interest for the Swedish business world. You enjoy building new relationships and we think you are a self-starter who takes ownership and works in a structured manner.

  • Newly completed studies within Business, Economics, HR or similar

  • Previous experience from recruitment or administrative work is a plus but not a prerequisite.

  • You bring a general interest in business and have an analytical mindset.

  • You are structured and have an eye for details and quality

  • You make sure to complete tasks efficiently and hold deadlines.

  • Fluency in Swedish and English, both written and verbal

 

How to apply?

  • If this sounds like something for you, we would love to hear from you!

  • For more information about us and the team you would be joining, please go to www.amrop.se 

  • Please send your application, CV and personal letter, to elin.wrammerfors@amrop.se 

  • Selection and interviews will be done continuously so we look forward to hearing from you shortly.

 

 

Samarbetspartners