Karriär

Välkommen till PiLs karriärssida!

Söker du sommarjobb, extrajobb eller heltidsjobb? Eller är du mer intresserad av ett internship eller traineeprogram? Personalvetare i Lund arbetar ständigt för en nära kontakt med näringslivet och här på vår karriärsida lägger vi ut annonser som riktar sig mot PA-studenter. Håll dig uppdaterad på sidan så att du inte missar ditt drömjobb!

Om  ni är intresserade av att annonsera via PiL, skicka ett mail till kommunikation@personalvetareilund.se så berättar vi mer!

Karriär
 
 
 

Headhunting assistant

 

Publicerad: 2020-08-21

The Role

Are you a student who have some extra time and can manage a part-time, remote job where you will be helping us search for qualified candidates for different positions in various databases?

The Company

Intrec Consulting is a small but stable and growing business where we offer different recruitment services for both international and national clients who are often looking for tech and digital candidates. Read more about the company and me @ www.intrec.se

What you will be doing

We are looking for someone who can help us as a Headhunting assistant/Talent Finder/Sourcer finding candidates through different databases and contacting them via email. This will be a perfect opportunity for someone who has a bit of a researcher/detective in you and can operate a laptop at high speed. We might also need support in different recruitment related administration tasks such as booking interviews and sending our reference checks.

Who are you

  • You don’t need to know everything tech, don’t worry we will train you, but you need to be a bit tech-savvy and have an open mindset to teach and willing to learn.
  • So let’s be honest, since database search can be quite monotonous work, we need you to be able to keep the motivation and speed up at your own capacity.
  • You also need to be detail-oriented to make sure that the content is without any errors. You do not need to be a copywriter but you need to have very good English and Swedish written skills.
  • To be able to deliver a good result it will be very much improved by good organisation skills and being able to structure your time.

When will you be working

The nature of recruitment is that it’s quite fluctuating which means the number of hours and how often you will be working can be irregular depending on the different needs at the moment. That goes both ways so you are able to focus fulltime on your studies during exams. But we aiming for at least 10h a week. When you wish to put in these hours are very much flexible and negotiable, but the key is to be highly efficient during the hours you put in.

What we can offer you

To be a part of an awesome remote team of 5+, who are super open-minded, communicative, fun, prestigeless and supportive. We have weekly meeting including weekly training sessions to make sure that we continuously improve our competence within the field.

Apart from an awesome flexible part-time job that you can do from home we’ll teach you how to search in databases (boolean and more), how to work in ATS (Application Tracking Systems), craft contact emails and identify qualified candidate profiles etc etc.

Sounds like something for you? Don’t hesitate to contact us and send you an application to martina@intrec.se

Karriär
 
 
 

HR-assistent

 

Publicerad: 2020-07-30

Läser du PA-programmet eller likvärdig utbildning? Tycker du om att organisera och samordna? Ta då chansen och sök denna tjänst redan idag!

Som HR assistent kommer du att stötta upp med olika personaladministrativa göromål. Du kommer att inhämta och sammanställa information, inskanning och sortering av dokument och självklart andra administrativa uppgifter.

Vad som är mest prioriterat kan skifta från dag till dag, ibland även från timme till timme, därför är det viktigt att du som söker är flexibel i ditt sätt att arbeta.

Vi ser gärna att du kan arbeta 1 – 2 dagar i veckan, arbetstider samt dagar kan variera på ett sätt som du kan kombinera med dina studier. Uppdraget har placering i Helsingborg och planeras att pågå ca 3 – 6 månader.

Din profil

  • Pågående HR-relevant universitetsutbildning. Vi ser gärna att du har minst ett år kvar till examen.

  • Du har mycket hög integritet, då du kan komma att hantera känslig information.

  • Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska

  •  Arbetslivserfarenhet inom HR är meriterande, men vi tror också på att man kommer långt med rätt inställning och intresse. Du har genom studier eller erfarenhet, grundläggande kunskap kring anställningsavtal, förmåner och annan personaladministration.

  • Du trivs med att ha många kontakter och är mån om relationer och nätverk. Att arbeta strukturerat och hålla deadlines ser du som en självklarhet, liksom att fråga om du tycker att något verkar otydligt

Om företaget

Bring Frigo AB är en del av Posten Norge-koncernen, den fjärde största post- och logistikaktören i Norden. Vi är ett stort kompetent lag med omkring 17 000 medarbetare. Posten och Brings vision är att göra vardagen enklare och världen mindre. Vi ska förenkla och öka värdet av handel och kommunikation för människor och verksamheter i Norden. Bring Frigo AB är idag Nordens största logistikaktör inom det tempererade segmentet (livsmedel).

Ansökan

Vi välkomnar alla kvalificerade sökande att söka till oss och strävar efter mångfald i alla delar. Vi arbetar med löpande urval, så välkommen med din ansökan redan idag. Sista ansökningsdag är 24 augusti. Observera att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka din ansökan via annonsen som du hittar på https://www.bring.se/jobb

Karriär
 
 
 

Är du på jakt efter ett roligt och utvecklande extrajobb med stor möjlighet att påverka dina arbetstider och ditt eget arbete?

 

Studentinformatör för Vision 

Publicerad: 2020-04-23

Vision är ett av Sveriges ledande fackförbund med cirka 200 000 medlemmar, både studenter och de i arbetslivet. Vi är partipolitiskt obundna och ingår i TCO.

Läs mer om oss på www.vision.se

Vad söker vi?

Vision söker dig som vill arbeta med medlemsrekrytering på Lunds universitet (inklusive Campus Helsingborg) och Malmö universitet. Arbetet är riktat mot studenter och dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen bestå av marknadsföring och att hålla klassrumspresentationer, informationsbord samt delta på mässor och arbetsmarknadsdagar. I tjänsten ingår även att ge befintliga medlemmar service, marknadsföra aktiviteter samt hålla koll på vad som händer på Lunds universitet och Malmö universitet.

Du kommer att arbeta tillsammans med andra studentinformatörer. Arbetet är flexibelt och du kommer till stor del ha frihet att själv lägga upp din arbetstid och utveckla tjänsten inom ramarna för uppdraget.

Du är student på Lunds universitet eller Malmö universitet och för att trivas i tjänsten tycker du det är roligt att: 

·        Träffa och tala inför nya människor

·        Arbeta mot rekryteringsmål tillsammans med dina kollegor

·        Ta ansvar och påverka ditt eget arbete

·        Utmana dig själv    

Det är meriterande men inget krav att du har erfarenhet av försäljning eller föreningsliv.

Tjänsten är en visstidsanställning terminsvis om cirka 30 timmar/månad. Du har individuell timlön på minst 130 kr exklusive semesterersättning. Vi utgår från att du delar fackföreningsrörelsens värderingar men du behöver inte ha några förkunskaper om Vision eller facket – det får du av oss. Anställningen startar höstterminen  2020.

Ansökan

Du är välkommen med CV och personligt brev så snart som möjligt då rekrytering sker löpande. Sista ansökningsdag är 15 maj 2020.

Du ansöker genom www.vision.se/lediga jobb på länken ”Studentinformatör” Lund/Malmö 

Kontaktperson

Axel Jensen

Verksamhetsledare student

072-2271054

axel.jensen@vision.se

 
 

Samarbetspartners