Karriär

Välkommen till PiLs karriärssida!

Söker du sommarjobb, extrajobb eller heltidsjobb? Eller är du mer intresserad av ett internship eller traineeprogram? Personalvetare i Lund arbetar ständigt för en nära kontakt med näringslivet och här på vår karriärsida lägger vi ut annonser som riktar sig mot PA-studenter. Håll dig uppdaterad på sidan så att du inte missar ditt drömjobb!

Om  ni är intresserade av att annonsera via PiL, skicka ett mail till kommunikation@personalvetareilund.se så berättar vi mer!

Karriär
 
 
 

Studentmedarbetare till Probe Solutions!

 

Researcher- Studentmedarbetare till Probe Solutions

Publicerad: 2019-10-18

Probe Solutions arbetar med rekrytering genom headhunting av ledningsbefattningar och seniora nyckelpositioner såväl nationellt som internationellt. Vi är ett innovativt kunskapsföretag med kunder inom hela näringslivet med kontor i centrala Lund. Som researcher på Probe Solutions har du en mycket viktig roll i våra rekryteringsaffärer som kräver noga utförd research.

Nu söker vi en studentmedarbetare som är intresserad av ett meriterande extrajobb vid sidan av studierna.

Exempel på arbetsuppgifter är:

  • Skriva material såsom kravprofiler och kandidatprofiler
  • Kartlägga olika branscher och företag för att hitta potentiella kandidater nationellt och internationellt
  • Jobba med research i olika databaser
  • Sammanställa ”long-lists” med potentiella kandidater
  • Boka kandidatintervjuer
  • Koordinera möten mellan kund och kandidat
  • Delta i intervjuer

 

 Du är:

  • Du har hög social kompetens och drivs av att arbeta med människor samtidigt som du har ett starkt intresse för affärer och näringsliv
  • Är en strukturerad, proaktiv och självgående person
  • Resultatinriktad och ambitiös
  • Prestigelös ”doer” som hugger i där det behövs
  • Lösningsorienterad, kreativ, snabbtänkt och har hög energi samt förmågan att arbeta i en föränderlig miljö


Du har:

  • Påbörjat en högskoleexamen inom HR
  • En utvecklad förmåga att uttrycka sig i text på engelska och svenska


Vi erbjuder:

  • Timanställning som eventuellt kan leda till anställning på heltid
  • Ett socialt och utvecklande yrke som ger dig ett ovärderligt nätverk med näringslivet och god erfarenhet inför det stundande arbetslivet

 

Ansökan:

För att söka tjänsten skickar du in ditt CV till anna.thulin@probesolutions.se innan den 4 november 2019.

Vid frågor är du välkommen att kontakta:

Anna Thulin, Consultant på Probe Solutions

anna.thulin@probesolutions.se

0705-221044

Karriär
 
 
 

Meriterande deltidsjobb inom rekrytering!

 

Staffing & Recruitment Assistant till Academic Work!

Publicerad: 2019-10-07

Vill du jobba på en arbetsplats där engagemanget hos kollegorna är utöver det vanliga? Vill du arbeta på ett företag som ständigt följer trenderna på marknaden och vågar testa nya affärsmodeller? Hos oss kommer du garanterat få kollegor du trivs med där ett skratt aldrig är långt borta. Rollen som Staffing & Recruitment Assistant (SRA) kan bli starten på en lysande karriär hos oss!

Om tjänsten

Att vara Staffing & Recruitment Assistant på Academic Work innebär ett flexibelt extrajobb som under hela studietiden ger dig inkomst, meriterande erfarenheter och en massa nya kontakter. I dialog med din närmsta chef få du möjlighet att planera dina arbetstider utifrån dina studier och kontorens behov. Assistenterna är vår framtid och vår viktigaste rekryteringsgrund, så det finns goda möjligheter att fortsätta växa inom organisationen även efter studietidens slut!

Som Staffing & Recruitment Assistant på Academic Work har du en viktig roll för vår gemensamma målsättning och utveckling. Rollen ger utrymme för egna initiativ och ger dig en värdefull inblick i den rådande arbetsmarknaden. Vidare blir du en del av en stark företagskultur som genomsyras av energi, hög ambition och mycket hjärta.

Arbetsuppgifter

I rollen som Staffing & Recruitment Assistant får du ett tätt samarbete med våra Consultant Managers och Recruitment Consultants där ert gemensamma uppdrag är att ge våra kunder de bästa kandidaterna. Du kommer att vara en del av ett engagerat team som arbetar dedikerat mot ett av våra affärsområden.

Du som vill arbeta med det här kommer bland annat att få:

  • Arbeta med hela rekryteringsprocessen, från annonsering fram till att en kandidat får ett jobberbjudande och anställning hos oss. Tänk vad häftigt att få följa en persons resa från CV till det nya drömjobbet!

  • Hjälpa till med lönehantering och arbetsgivarintyg.

  • Du får ett Development Program med syfte att komma in i rollen, bli riktigt bra på den, men också göra dig beredd och få insyn i våra heltidsroller på Academic Work.

  • I ditt Development Program får du en strukturerad plan där du tar dig an mer och mer avancerade arbetsuppgifter. Det gör att du succesivt skaffar dig mer kunskap och med målsättningen att.

  • Ditt Development Program tar dig på en utmanande resa med mycket ansvar där vår ambition är att du ska få en långsiktig karriär hos oss. Läs mer om hur det är att jobba som Staffing & Recruitment Assistant här

Vi söker dig som

  • Studerar på högskola/universitet inom till exempel Human Resources, Beteendevetenskap, Ekonomi, Service Management, Teknik eller IT.

  • Du tar examen tidigast juni 2021 har inga planerade utlandsstudier eller praktik.

  • Har tidigare erfarenhet från arbeten inom service och kundkontakt där du fått använda din förmåga att ta egna initiativ och eget ansvar.

  • Har mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska, såväl i tal som i skrift

Som person är du pålitlig och tar ansvar för din uppgift. Vår dynamiska arbetsmiljö kräver att du är flexibel och har en förmåga att prioritera och organisera ditt arbete även när tempot är högt. Du är orädd och trivs i en miljö där du utmanar dig själv. Du ser möjligheter där du stöter på hinder. Du tar dig gärna an nya uppgifter och att bidra med dina åsikter ser du som en självklarhet.

Till dig som vill lite mer: Välkommen till oss. We reward ambition!

Övrig information:

  • Start: December

  • Omfattning: Extra, ca 16 h/vecka fördelat på två pass

  • Placering: Malmö, Norra vallgatan 102

  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök via annan site nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Observera att denna ansökan sker via en extern site vilket gör att den inte kommer att synas under ”mina sidor” på din profil.

  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på talentacquisitionmalmo@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!

Sök tjänsten här!

Karriär
 
 
 

Extrajobb hos Lernia!

 

Bemanningssamordnare vid sidan av studierna sökes!

Publicerad: 2019-10-06

Om oss
Vill du vara med och göra skillnad för människor och företag, då har du chansen nu! Vi är ett bemanningsföretag som jobbar med att lösa våra kunders kompetensbehov. Vi sätter människor i arbete och i många fall går de vidare till en anställning hos vårt kundföretag. Det är en härlig känsla att jobba med den positiva kedjan för både företag och människor. Det är mycket hjärta och engagemang i det vi gör. Är du nyfiken och full av energi och tycker detta låter spännande är det kanske dig vi söker?

Läs mer om företaget på lernia.se.

Om tjänsten
Rollen som bemanningssamordnare på Lernia innebär att du stöttar våra konsultchefer i det dagliga arbetet kring rekryteringsprocessen samt administration av personalfrågor och bemanningsuppdrag. Dina primära arbetsuppgifter innefattar CV-selektering, telefonintervjuer, intervjuer, referenstagning samt andra administrativa arbetsuppgifter.  Utöver rekrytering kommer du även få lära dig en hel del personaladministration. Du kommer med tiden ha stor chans att påverka tjänstens innehåll. Det är viktigt att du trivs i mötet med andra människor och att du är lösningsfokuserad, har förmågan att se möjligheter och uppskattar att arbeta i ett högt tempo där den ena dagen inte är den andra lik!

Vi erbjuder ett flexibelt och roligt extrajobb som ger dig meriterande erfarenheter, värdefull kunskap och nya kontakter. Tillsammans bestämmer vi arbetstider och omfattning så att det passar både dig och teamet, men vi tänker oss 1-3 dagar per vecka. Vårt kontor i Malmö ligger fem minuters promenad från centralstationen. 

Bakgrund
För att lyckas i rollen ser vi gärna att du i dagsläget studerar en eftergymnasial utbildning inom HR, rekrytering, beteendevetenskap eller liknande. Utbildningen ger dig verktyg att bidra inom personal- och rekryteringsområdet. Vidare är du kommunikativt skicklig i både tal och skrift. Det är viktigt att du har en god dator- och telefonvana och är administrativt stark. Har du erfarenhet av affärsverktyget Intelliplan eller liknande är det en fördel.

Meriterande:

  • Körkort
  • Erfarenhet från industrin
  • Erfarenhet av rekrytering, administration, försäljning, kundkontakt och/eller service

Personliga egenskaper
Vi har en atmosfär som förutsätter ett lösningsorienterat förhållningssätt där egenskaper som engagemang, flexibilitet och affärsfokus är viktiga egenskaper i din roll. Med ett strukturerat arbetssätt klarar du av att hantera parallella processer i ett högt arbetstempo och snabbt genomföra omprioriteringar vid behov. Du har ett genuint intresse av människor och har ett nyfiket förhållningssätt. För att trivas i rollen är det viktigt att du är serviceinriktad, ser vad som behöver göras och tar egna initiativ. Som en röd tråd i alla dina åtaganden uppvisar du en prestigelös attityd och du är orädd inför nya situationer. Vidare är du resultatinriktad och vill arbeta för att bidra till teamets framgång.

Information
Intervjuer och urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. 
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt via lernia.se! Ansökningar tas endast emot via hemsidan.

Välkommen med din ansökan!

 Läs mer om tjänsten och sök här!

Karriär
 
 
 

Roi rekrytering söker studenter!

 

Rekryteringsassistent/Studentmedarbetare till Roi Rekrytering i Malmö

Publicerad: 2019-09-13

Roi Rekrytering driver utvecklingen framåt i en konservativ rekryteringsbransch, en bransch som står inför stor förändring de kommande åren. Vi är en drivande aktör i den förändringen, där kundens nytta och valfrihet står i centrum och där sociala medier spelar allt större roll.

Om tjänsten

Vi fortsätter att växa och ser därför ett behov av ytterligare resurser, som kan assistera våra duktiga och erfarna rekryterare med enklare arbetsuppgifter relaterat rekrytering. Vi söker dig som vill arbeta extra och samtidigt tillgodogöra dig värdefull kunskap från rekryteringsbranschen.

Exempel på förekommande arbetsuppgifter:

  • Assistera Rekryterarna i urvalsarbetet
  • Koordinering/bokning av kandidater
  • Assistera Rekryterarna med search
  • Enklare administration

För rätt person finns det goda möjligheter att växa med företaget. Din roll hos oss är inte statiskt – du äger din framtid hos oss, vi tror att du med tiden tilldelas mer kvalificerade arbetsuppgifter, växer och kan ta mer ansvar.

Din profil

Vi tror att vi kan mötas i din törst på kunskap och vårt behov av hjälp i rekryteringsprocessens olika steg. Vad vill du lära dig? Vilka erfarenheter saknar du för att du efter examen ska vara attraktiv på arbetsmarknaden? Vi har goda möjligheter att anpassa tjänsten efter din nuvarande kunskapsnivå och dina tidigare erfarenheter – din energi, nyfikenhet, tålamod och personlighet kommer vara avgörande. För oss är det även viktigt att du redan från dag ett gärna bidrar till kontorets redan goda stämning – det andra kan vi lära dig.

Vi har inga direkta krav kopplat till din erfarenhet och bakgrund, men vi har några önskemål och det finns erfarenheter och kunskaper som kan vara meriterande:

  • Vi tror att du studerar vid ett högre lärosäte och har minst ett år kvar av dina studier – gärna inom personalvetenskap, psykologi eller beteendevetenskap
  • Ett intresse för HR och rekrytering och en ambition att efter studierna arbeta med rekrytering
  • Goda kunskaper i svenska och engelska 
  • En förmåga att uttrycka dig väl i skrift
  • Ett analytiskt förhållningssätt

Din drivkraft får kugghjulen att snurra och bidrar till företagets tillväxt. Hos oss får du vara med och påverka mer än du tror – våra medarbetares idéer och egna initiativ är nyckeln till vår framgång. För att trivas hos oss bör du tycka om när det händer saker! Vi står inte stilla utan är måna om att utveckla oss och företaget kontinuerligt.

Vi erbjuder

Hos oss får du möjlighet att påverka din arbetsdag. Vi arbetar enligt frihet under ansvar och menar att det är de långsiktiga resultaten som räknas. Då vi är ett växande bolag finns det stora möjligheter att påverka, och vi ser gärna att du kommer med idéer som bidrar till att vi utför ett ännu bättre arbete.

Vi på Roi Rekrytering tycker det är viktigt att man trivs på jobbet och har roligt tillsammans. Även om vi arbetar under eget ansvar tar vi ofta hjälp av varandra och sprider energi. Du kommer ingå i ett team av drivna, resultatinriktade personer som kontinuerligt vill fortsätta utvecklas. 

Vi är måna om att du ska lyckas och trivas hos oss, och vi inleder med en introduktion till företaget och våra produkter, tjänster, våra värderingar och självklart är detta även anpassat efter dig. Vår framgång bygger på hårt, ihärdigt och målmedvetet arbete. Vi hoppas att du vill bli en av oss – ett vinnande gäng som tillsammans vill uppnå något stort.

Som studentmedarbetare hos oss arbetar du deltid utifrån vårt behov och din tillgänglighet. 

Ansökan

Sök här!

Har du frågor om företaget eller tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Amanda Johansson på telefon 0732- 33 11 90 eller på mejl amanda.johansson@roirekrytering.se

Välkommen med din ansökan!

 

 

Karriär

Student sökes till växande företag!

 
 
 

Headhunting assistant!

Publicerad: 2019-09-03

 

The Role

Are you a student or someone who has some extra time and can manage a part time, remote job where you will be helping us search for qualified candidates for different positions in various databases?

 

The Company

Intrec Consulting is a small but growing business where we offer different recruitment services, mostly Interim Recruitment Services for mainly international clients who is often looking for tech and digital candidates.

Read more about the company and me @ www.intrec.se

 

What you will be doing

We are looking for someone who can help us as a Headhunting assistent/Talent Finder/Sourcer finding candidates through different databases and contacting them via email. This will be a perfect opportunity for someone who has a bit of a researcher in you and can operate a laptop in high speed. We might also need support in different recruitment related administration tasks such as booking interviews and sending our reference checks.

 

Who are you

So lets be honest, since database search can be quite monotonous work, we need you to be able to keep the motivation and speed up at your own capacity.

 

You also need to be detail oriented to make sure  that the content is without any errors. You do not need to be a copywriter but you need to have very good English and Swedish written skills.

 

To be able to deliver a good result it will be very much improved by good organisation skills and good “computer” skills.

 

When will you be working

The nature of recruitment is that it’s quite fluctuating which means the amount of hours and how often you will be working will be irregular depending on the different needs at the moment. But we aiming for around 10h a week. When you wish to put in these hours are very much flexible and negotiable, but key is to be highly efficient during the hours you put in.

 

What we can offer you

Apart from an awesome flexible part time job that you can do from home we’ll teach you how to search in databases (boolean and more), how to work in ATS (Application Tracking Systems), craft contact emails and identify qualified candidate profiles.

 

Through measuring conversation rates on your activities, as well as how many of them turn into applicants, interviews, get offers and finally hired, we will know the most efficient way of working and can continuously improve the work effort.

 

Sounds like something for you? Don’t hesitate to contact us and send you application to martina@intrec.se

 

Samarbetspartners