Karriär

Välkommen till PiLs karriärssida!

Söker du sommarjobb, extrajobb eller heltidsjobb? Eller är du mer intresserad av ett internship eller traineeprogram? Personalvetare i Lund arbetar ständigt för en nära kontakt med näringslivet och här på vår karriärsida lägger vi ut annonser som riktar sig mot PA-studenter. Håll dig uppdaterad på sidan så att du inte missar ditt drömjobb!

Om  ni är intresserade av att annonsera via PiL, skicka ett mail till kommunikation@personalvetareilund.se så berättar vi mer!

Karriär
 
 
 

Academic Work letar efter nya stjärnor som vill jobba deltid sidan av studierna!

Publicerad: 2021-09-09

Vill du jobba på en arbetsplats där engagemanget hos kollegorna är utöver det vanliga? Vill du arbeta på ett företag som ständigt följer trenderna på marknaden och vågar testa nya affärsmodeller? Hos oss kommer du garanterat få kollegor du trivs med där ett skratt aldrig är långt borta. Är detta du? Rollen Staffing & Recruitment Assistant (SRA) kan bli starten på din lysande karriär hos oss!

Så här beskriver en av våra SRA sin roll:

”Att få arbeta som SRA på Academic Work under studietiden har förutom att vara väldigt roligt även varit ett mycket givande extrajobb. Här har jag fått förståelse över hela rekryteringsprocessen då mina arbetsuppgifter består allt från att skriva annons till att hålla intervjuer. Detta har givit mig värdefull kompetens inför framtiden då jag fått tagit eget ansvar och självständigt fått jobba med varje del i processen. Genom regelbundna uppföljningar sätts den egna utvecklingen i centrum vilket har hjälpt mig att utvecklas i mitt arbete och som person. Här välkomnas du av ett familjärt team och ett företag med en kultur utöver det vanliga”

Ditt team och ansvarsområde

Rollen som Staffing & Recruitment Assistant innebär ett flexibelt extrajobb som under hela studietiden ger dig inkomst, meriterande erfarenheter och en massa nya kontakter. Även om mycket arbete sker självständigt är du tillsammans med teamet engagerad i era gemensamma mål, resultat och affärsområdets fortsatta utveckling och tillväxt.

 

Din chef och din utveckling

Vi har valt att ha operativa chefer för att du ska få bästa stöd i din roll. Vi har ett dedikerat utvecklingsprogram där du i din roll som Staffing & Recruitment Assistant har en tydlig utvecklingsplan för att utveckla dina förmågor och vässa dina kompetenser. Vårt utbildningsprogram heter Training Program och programmet följs upp löpande av din chef.

Arbetsuppgifter

  • Rekryteringsprocessen: Arbeta med allt från annonsering fram till att en kandidat får ett jobberbjudande och anställning hos oss, förekommande arbetsuppgifter kan vara selektering, telefonavstämningar, intervjuer och referenstagningar. Tänk vad häftigt att få följa en persons resa från CV till det nya drömjobbet!
  • Administration: Hjälpa till med bland annat lönehantering och arbetsgivarintyg.
  • Training program: En strukturerad plan där du tar dig an mer och mer avancerade arbetsuppgifter. Det gör att du succesivt skaffar dig mer kunskap.

Vi söker dig som

… har följande kompetenser:

  • Strukturerad
  • Flexibel
  • Orädd
  • Självgående

 

För att klara av rollen som Staffing and Recruitment Assistant ser vi att du:

  • Studerar en utbildning inom Human Resources, Beteendevetenskap, Ekonomi, Service Management, Teknik eller IT och har minst 1,5 år kvar av dina studier
  • Har tidigare erfarenhet från arbeten inom service och kundkontakt där du fått använda din förmåga att ta egna initiativ och eget ansvar
  • Behärskar svenska obehindrat i tal och skrift och behärskar engelska väl i tal och skrift, eftersom du kommer att föra dialog, tillgodogöra dig utbildningar etc. på båda språken

ÖVRIG INFORMATION

  • Start: Omgående
  • Omfattning: Deltid, tillgänglig minst 16h/ vecka, samt eventuellt heltid vid lov
  • Placering: Malmö”

 

Vid intresse eller andra frågor kontakta Ebba Lidén, ebba.liden@academicwork.se, eller spana in https://jobs.academicwork.se

 

 

 

Karriär
 
 
 

Junior HR Specialist sökes till höstterminen

Publicerad: 2021-06-17

Om PLM Group

PLM Group är Nordens största återförsäljare av Solidworks med cirka 6000 kunder inom produktutveckling och tillverkning i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Estland, Lettland och Island. Med intuitiva mjukvarulösningar skapas 3D data som används till att sälja, konstruera, tillverka och ge service till bättre produkter, mycket snabbare och billigare. Gemensamt för PLM Groups lösningar är snabb implementation och kort återbetalningstid.

Vi är 150 medarbetare i PLM Group globalt, med huvudkontor i Malmö. PLM Group ingår tillsammans med Ravema och Din maskin i LMT Group, vilken i sin tur ingår i Liljedahl Group.

Om tjänsten
Som Junior HR-Specialist kommer du att arbeta med att på ett professionellt sätt ge råd och support till ledningsgrupp, chefer och medarbetare i PLM Group.

Du kommer svara på frågor inom HR-relaterade områden; t.ex. frågor som rör medarbetares anställning, beskrivning av processer och tillvägagångsätt, tolkning av avtal, regelverk och policys samt stöd i HR-system.

Du kommer också vara med på PLM Groups resa att utveckla nya processer och standarder i takt med att vi digitaliserar vår organisation för att på bästa sätt  supportera och utveckla våra medarbetare.

Detta är tjänsten för dig som vill ha möjlighet att få inblick ett strategiskt och operativt HR-arbete och applicera dina egna erfarenheter i ett bredare perspektiv där utmaningarna och uppgifterna kommer vara varierande. Du kommer få möjlighet att arbeta brett inom HR-området med specifikt ansvar inom vissa processer och du rapporterar direkt till HR-Manager. Du kommer att ha en bra inblick i hur HR drivs både på en ledningsgruppsnivå samt operativt mot chefer och medarbetare.

Arbetsuppgifter
I din roll som Junior HR- Specialist kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

  • Supportera PLM Groups organisation globalt i HR-frågor
  • Arbeta med arbetsmiljö och arbetsrätt i samtliga länder
  • Uppdatera HR KPI:S för ledningsgrupp
  • Svara på inkommande HR-relaterade frågor digitalt
  • Uppdatera PLM Group Employee Handbook och Policies
    • Både Global och country handbook
  • Ansvara för HR-intranätet
  • Skapa och hantera medarbetarundersökningar
  • Arbeta med PLM Groups rekrytering och onboardingprocesser
  • Skapa och utveckla samarbetsområden inom HR i LMT-koncernen
  • Arbeta med övriga HR områden efter behov, till exempel arbetsmiljöfrågor och fackliga relationer
Vem är du?

Vi söker dig som är studerande inom HR eller liknande utbildning. Tjänsten är på 20 – 40 % med plan på att utöka tjänsten under 2022. För att lyckas i rollen krävs det att du är en person som är engagerad, prestigelös, hjälpsam, driven och har hög integritet. Uppgifterna kommer variera från vecka till vecka beroende på vad organisationen behöver för support just då, därför är det viktigt att du är strukturerad, anpassningsbar och kan hantera att leda projekt med supportuppgifter bredvid.  Du brinner för att utveckla medarbetare och organisation för att utveckla en arbetsplats där engagemang, glädje och prestation är i fokus.

Vårt erbjudande

Vi erbjuder en spännande tjänst där du får stor möjlighet att vara involverad, påverka och driva utveckling. Du får jobba varierat inom HR med fokus inom både det strategiska och operativa HR-arbetet. Det finns stor möjlighet att påverka din egen utveckling i hög utsträckning. Vi tror att det är att en perfekt start för dig som är på väg in i arbetslivet och vill få praktiskt erfarenhet hur en HR-avdelning drivs i ett  mindre internationellt bolag.

Övrigt
  • Tjänsten är tillsvidare på 20 – 40% beroende på kandidat och datum för uppstart.
  • Placering: Malmö Hyllie  tillsammans med HR Manager och ledningsgrupp.
  • Hemarbete är möjlig i stor utsträckning.

Har du frågor kring rekryteringsprocess eller tjänsten är du välkommen att kontakta; 

  • Timothy Nilsholm – Group HR Manager PLM Group; 070 438 50 02

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi arbetar med löpande urval och intervjuer.

Ansökan skickas till: timothy.nilsholm@plmgroup.se

 

Samarbetspartners